čtvrtek 24. května 2012

Turecká káva , Pražská káva aneb máme to pěkný guláš vážení

Je vůbec v dnešní době možné přijít do kávárny a objednat si pravou tureckou kávu ? Pokud přijdu do kavárny a poprosím o turka, tak nejspíš dostanu od obsluhy skleničku se spařenou mletou kávou - milně označovanou jako tureckou.



Jaký je v tom rozdíl? No sakra velký. Pravá turecká káva se připravuje v džezvě - speciální kávová nádoba s rukojetí. Káva se na plameni ohně nechá pořádně zahřát, tak aby nám vystoupla pěna na okraj džezvy a tento postup praktikujeme 3x ,aby se nám káva pořádně provařila.
Je toto další lenivost obsluhy na úkor hosta a nebo klamání ze strany majitele ?

Káva zalitá vodou je káva Pražská nikoliv Turecká ....

 Ať to jsou zaneprázdněné restaurace, hotely, kavárny nebo cukrárny i tak jsem si jistý, že tam najdu na nápojovém lístku "Tureckou kávu"... Myslíte, že mi někde naservírují platíčko s džezvou ? Mám dojem, že asi ne. A zde narážíme na problém. Já osobně proti kávě zalité vroucí vodou nic nemám, sám si ji občas udělám. Ale vadí mi, když je nesprávně označovaná jako káva turecká.
Víte, ono není hezké, když si zajdete do kavárny, zeptáte se obsluhy jak připravují tureckou kávu a ta na vás civí, jak na exota z jiného světa.
Je smutné, že v dnešní době, kdy si všichni restauratéři hrají na nějakou modernu, začínají servírovat západní jídlo a snaží se jít s trendem, tak opomíjejí takovéto maličkosti. Mletá káva zalitá vodou, je někde z dob bývalého režimu, kdy jste si zašli do jednoty namlýt kávu a nic jiného vám nezbylo, než si ji takto připravit. Ano, takto připravená káva je i v dnešní době celkem populární mezi určitou vrstvou konzumentů.
Zde je ale ten problém, že je špatně označena a tato káva je správně "Pražská káva" nikoliv Turecká.

Tímto článkem jsem chtěl říci to, že by se majitelé restaurací, kaváren a jiných stravovacích zařízení měli zamyslet a buď servírovat to, co nabízejí nebo neklamat konzumenta s falešnými názvy.

Pokud víte o nějaké provozovně, kde servírují pravou tureckou kávu, tak mi napište - rád je zde uveřejním :)

Žádné komentáře:

Okomentovat