pondělí 21. května 2012

Korejské grilování - gogigui

Včerejší den pro mne nebyl jen oficiálním dnem, kdy je člověk zase o rok starší, ale stal se i dnem lehce gurmánským. Na včerejší narozeninovou večeři jsem byl pozván od restaurace "Madang" v srdci města Sydney, která je zde velmi populární a není divu proč. :)

Již překvapením pro mne bylo to, že v restauraci nelze udělat rezervaci. Zajímavé.. Ano, mají tak plno, že nemají potřebu dělat rezervace. Ale co by mohlo být jejich ingrediencí úspěchu ? Je to snad vůně, která sálá z lokálu přímo do ulice, kde jsou chodci a ti se nechají unášet vůní pečeného masa? Nebo je to gastronomický zážitek, který se jen tak někde nevidí? Touha po korejské tradici? Čert ví, ale já jsem si rozhodně jist, že ať je to cokoliv, ta restaurace má sakra něco do sebe.

Jeden Samgyeopsal, jedno Hite pivo a jedno Chum-Churum prosím....

Hned po objednání si masa, piva, a korejského tradičního alkoholického nápoje "sodžu" (cca 20% alc.) nám velmi příjemná obsluha přinesla, jako je v korejským restauracích zvykem malé talířky s různými pochoutkami, které jsou zdarma a můžete si přidávat, kolikrát chcete.

brambory ve sladké omáčce, kimchi, fish-cake s mrkví, nakládané tofu, zelí se smetanou..

Na fotce můžeme vidět ošatku ve které byl salát, česnek na plátky a zelené papričky. Tato ošatka byla připravena k našemu objednanému "Samgyeopsal" a to tedy vepřovým kolečkám, které si budeme následně upravovat na grilu. Po tepelné úpravě si masíčko namočíte ve slané omáčce, co chutná jako české sádlo, poté lehce potřete korejskou bbq omáčkou, vložíte na list salátu, přidáte kolečko česneku, zabalíte a vložíte do úst... hmmm, jak delikátní..
Co si budeme povídat, tento postup jsem mohl opakovat celý večer do naprosté sytosti. Je to tak chutné, zajímavé a voňavé, že se to snad nedá ani popsat :)

velmi lahodné korejské pivečko a tradiční korejská pálenka

Ano, jsem zastáncem českého a německého piva, ale je na čase pochválit mistrovskou práci jihokorejských sládků. Pivo Hite je plné lehkosti,svěžesti a značného řízu. A a sodžu chutná asi tak jako slabší verze vodky a pachem připomíná okenu :)
Po chvíli číšník přicupital s malým kyblíčkem plným uhlí, zapálil rožeň a kyblíček vložil do otvoru ve stolu...Teď už jen přinést kotouč, na kterým se bude grilovat a je to...



Nechali jsme gril vteřinku rozpálit a hned jsme začali s pokládáním tenkých plátků vepřového. Přál bych vám slyšet praskání, syčení a cítit tu vůni grilovaného masa. Maso se nechá cca 2-3 minutky grilovat..Je to opravdu rychlovka, plátky jsou tenké..

Pozor, nehejbat se nebo Vás spálím !!

Každou chvíli můžete vždy očekávat číšníka čí servírku, kteří přiběhnou s novým čistým kotoučem, který vám vymění za ten, na kterém se již maso začíná připalovat. Mají u sebe takové speciální kleště, kterými vám vezmou starý rozpálený kotouč, vloží nový a shrnou maso zpátky ze starého na nový.

sám pán gurmán ve svém živlu :)

Druhou pochoutkou, kterou jsme si objednali byla naložená vepřová žebra. Původní vepřík byl pouze v chladničce a proto jsme si ho museli dochucovat sami po úpravě omáčkami, zeleninou atd.
Tento druhý vepřík strávil nějakou tu chvíli naložením v omáčce. Mám dojem, že mé chuťové buňky zaznamenali stopu po zázvoru, česneku, sojové omáčce a dalších korejských dochucovadel.
Toto maso již nebylo na plátky, ale bylo to jako celek. Stejně tak, jak jsme zvyklí na klasické BBQ v Česku s tím rozdílem, že zde dostanete nůžky na rozšmikání ugrilovaného masa... hahaha :D



Petře, Petře, nepřepeč toho vepře

Co se mi v druhém kole moc nepovedlo, bylo to, že jsem si připálil nakládaného vepříka. Nevím zda tomu pomohla ta marináda, ale maso se po chvíli začalo přilepovat a černat. A byl to fofr vážení...
Když si odpustím malinko nahořklou chuť po spálenině, tak nemám jasno v tom, které bylo lepší a jednoznačně jsem si velmi, ale velmi pochutnal na obojích masech :)

Záverem bych chtěl dodat, že tento gastronomický zážitek pro mne nese velkou váhu a já na něj jen tak nezapomenu. Opravdu jsem si pochutnal a nezbývá mi nic jiného, než vám sdělit : JDĚTE SAKRA DO TOHO ! :)

Po brouzdání internetem, jsem našel pár korejských grilů v Praze :)


člověk by to možná neřekl, ale ty nůžky na grilování jsou fakt dobrý :)






Žádné komentáře:

Okomentovat